Lördag 18:e februari 2017

Nu har det kanske varit lite tjatigt med stranden, men det är så här en semester kan se ut. Strandhäng eller poolhäng. Vi var nere på stranden hela dagen och jag låg och läste Färjan i skuggan då jag givetvis bränt mig efter gårdagens utgrävning. Näsan var röd också, så det blev till att dra på sig kepsen och täcka kroppen så gott det gick. Fy vad varmt det blir med kläder i den här värmen…

Målet för dagen var däremot något helt annat. JAG SKULLE HA EN ROSA FLAMINGO! Både jag och min brorsdotter ville ha något kul att flyta runt på och båda fastnade för badringen i form av en flamingo. Jag funderade faktiskt på att köpa en rosa flamingo från Coolstuff innan resan och packa med i väskan, men det hade varit jobbigt att blåsa upp och ta ur luften vid alla hotellbyten. Fast nu var det bara några dagar kvar av resan och jag kunde ge mig ut på flamingo-jakt!

Vi ville även ha en boll att leka med på stranden och i vattnet, så jag gav mig iväg och promenerade längs med stranden tills jag kom till en liten marknad där de sålde en flamingo och bollar. Spelade lite lätt intresserad och frågade om priserna på en hel del prylar innan jag slog till på flamingon (redan uppblåst tack och lov) och en volleyboll för 600 baht tillsammans. Fick många blickar på mig när jag vandrade tillbaka med flamingobadringen runt midjan. En turist, som stod och fotade sin fru, utbrast förvånat “I want a picture of her too!” och skrattade när jag sprang framför hans kamera. Lagom pinsamt.

Jag tyckte att det var skönt att flyta runt på flamingon och det gjorde min brorsdotter också. Bollen blev populär den också! Vi spelade både på stranden och i vattnet tills det var dags att äta lunch.

Vi gick och käkade på min storebrors hotell och jag beställde en fish and chips. God, men på tok för mycket mat! Brorsans hamburgare var lite “bränd”… hehe

Planen var att vi skulle gå ut på kvällen och äta på Grill Bill igen, men jag mådde inge vidare med min sönderbrända hud, så jag stannade hemma och gick och la mig medan de andra gick till restaurangen. Det var skönt att vila och smörja in sig med aloe vera, men jag behövde köpa något starkare…