Pikachu

Tisdag 14:e februari 2017

Att spendera Alla hjärtans dag borta från mina älsklingar, Staffan, Chester och Yoshi är inte roligt alls, får en klump i halsen bara jag tänker på det. Så jag tänker helt enkelt inte på det idag!

Vi gjorde inte så mycket på dagen, det var business as usual så att säga med åk i vattenrutschbanan, lek i poolen med min brorsdotter och hotellet fick besök av en enorm, gul Pikachu som var supersöt och mjuk 🙂

Det sprang runt en äcklig ödla vid våra solstolar som jag försökte mota bort med ett långt blad jag hittade på marken. Den jäkla ödlan högg efter bladet som en orm! Sen såg den på mig med sina listiga små ödleögon och fortsatte cirkulera runt stolarna. Jag vet att många gillar dessa varelser, men jag säger bara fy för reptiler…

Vi åt frukosten vid poolen. Medhavd mat från 7-eleven, vilket man egentligen inte får äta då de vill att man beställer från hotellets svindyra (för att vara i Thailand) meny. Fast det är ingen som märker vad man stoppar i sig här. Det blev en dag full med poolhäng och jag läste ut boken När hundarna kommer, vilket betyder att jag kan börja på en ny! Jag lämnade min pocket i hotellets bokhylla så kommer ni till Novotel vid Surin Beach, så finns det en ny svensk bok att låna 😉

Middagen åt vi på samma ställe som igår, men den här gången tillsammans med min storebror. Jag skrev kanske inte det, men han var i Patong och festade med några vänner kvällen innan och var därför inte med oss på gårdagens middag. Så han var väldigt sugen på att se om maten var lika god som vi hade antytt. Det här gången blev det friterad kyckling med chilisås (och pommes, men den åt jag knappt av) och farsan provade fisken, men var väldigt missnöjd med den. Han tyckte att den var mycket mer vattnig än fisken min brorsdotter åt dagen innan. Min storebror var nöjd med styrkan på sin massaman curry vilket var kul, då han har varit besviken på maten hittills. Det är illa om thaimaten i Sverige är mer kryddstark än den man får här!

Restaurangen var ganska tråkig i sig och inte alls mysig, men maten var som sagt väldigt god. De är usla på att räkna dock. De fick till det att vi hade druckit en öl mer än vi hade (var bara att räkna flaskorna på bordet) och tog betalt därefter. Ingen sa något så de fick mer i “dricks” än de förtjänat denna gång. Hoppas pengarna går till att fixa nya stolar och bord, för de var riktigt risiga på det här stället. Farsan, min storebror och brorsdotter var lata och impulsiva då de ropade in en moppetaxi på vägen hem, den tog de till hotellet (700 meter bort) medan vi andra gick sista biten och lite extra för att kunna handla frukost på 7-eleven till nästa dag.

Sen gick jag hem och la mig, var helt slut trots att vi inte gjort så mycket…