Måndag 13:e februari 2017

Det blev så att jag vaknade tidigt även idag, men jag gick inte upp förrän farsan kom och knackade på. Han skulle gå ner till poolen och fixa handdukar och solstolar åt oss medan jag gjorde mig iordning.

Det var inte mycket folk ute nu på morgonen, jag såg en Minion gå förbi vid Kids land och min storebror kom ut efter någon timme och frågade om vi skulle få och träna lite på gymmet. Jag gick och hämtade mina träningskläder, knöt på mig gympadojjorna och besökte gymmet. Det var ganska litet, men det fanns löpband, crosstrainer, motionscykel, vikter och några maskiner. Det var upptaget på löpbandet så jag tog och cyklade istället. Det blev en mil på cykeln sedan tränade jag armarna/axlarna och gick därefter ut till poolen igen.

Vi låg där ett tag till, sen badade vi och åkte rutschkana igen. Jag filmade ett par av åken som jag kanske lägger upp en film av senare. När vi badat klart så gick vi alla mot stranden, det är riktigt fint vid Surin Beach, mjuk och fin sandstrand och lagom varmt i havet. Det blev lunch vid stranden. Vårrullar och lemon soda till mig. Väldigt lätt att äta må jag säga! På vägen tillbaka så smet jag in på 7-eleven igen och köpte lite iskaffe på burk, en paj till morgondagens frukost och lite kex. Hittade inte min favorit doroyaki idag, så får kolla igen imorgon. Elin ville spela pingis när jag kom fram till hotellet så vi körde en stund.

Jag gick sen upp på rummet och vilade efter pingisrundan, somnade faktiskt och vaknade av att Elin och farsan kom och hälsade på. De stannade inte så länge och jag fortsatte att vila tills det var dags att gå ut och äta. Först så bjöds det på lite vin hos Marie och vi kollade in Tripadvisor efter bästa restaurangen i närområdet. Det var tydligen en som hette Riverside och låg 700 meter bort, så vi började knata iväg norrut. Först så trodde vi inte att det var rätt väg, för det var så tomt och dött norröver, men vi vandrade vidare och till slut så hittade vi den! En rätt anspråkslös restaurang som inte såg mycket ut för världen. Gäster som precis lämnade restaurangen lovordade den och rekommenderade fisken och ingefärslycklingen så vi tog just det. Jag och Elin alltså. Farsan käkade friterad kyckling med pommes. Vi fick vänta ganska länge på maten, men det var värt väntan för maten var verkligen toppen och smakade som Thai ska smaka! Vet inte varför de fegar med kryddningen annars. Här var det riktigt god mat och vi planerade att gå dit igen.

Det var måndagen i stort sett…