RESEDAGBOK Söndag 26 Februari

Blev väckt av Elin som höll på att slå ner dörren till mitt rum i sin iver att knacka på. Gick direkt till frukosten och tog ett glas ananasjuice till min omelett ihop med rostat bröd.

Sen blev det ett längre dopp i havet där jag försökte simma lite. Man blir lätt trött på att sitta stilla här i värmen, men man orkar inte röra på sig annat än i det svala vattnet. Så det blev ett par längder ute på lugnare vatten innan jag försökte mig på att rida lite på vågorna in mot stranden. Det gick sådär. Blev uppäten av vågorna ett par gånger och med linser i så såg jag inte så mycket efter det. Fast jag fortsatte ett bra tag och hade riktigt skoj. Tröttnade efter någon timme och gick upp till hotellet för att gå på toaletten. Duschade av mig, tvättade baddräkten och sen orkade jag inte ta mig ner till stranden igen. Fastnade på rummet framför tv:n och dess många kanaler. Hittade några kanaler på engelska och tittade lite på film. Mysiga Ella Enchanted. Lite söt fantasy på eftermiddagen. La mig ner och somnade till en stund.

Sen var jag trött och mådde dåligt resten av dagen. Lekte lite med Elin – som är ett energiknippe av sällan skådat slag. Jäklar vad hon har fantasi också. Dansar och sjunger riktigt fint och håller baler på toaletten. Jag fick agera solros med en affär (hört talas om barnprogrammet med Fifi och blomsterfröna?) innan vi gick för att äta. Jag tog min favoriträtt från barndomens semesterresor; spagetti bolognese. Gott och mättande ihop med ett glas Lemon shake som snarare är mer slushie än shake. Tog utan socker till servitörens förvåning. Gott med surt ju!

Efter lunchen så gick vi till en liten affär där jag köpte iste igen och en Magnumglass. Så jävla gott med Magnum i den här värmen!

Jag gick och la mig när vi kom till rummet. Sen sov jag till middagstid. Då gick vi in till stan och åt på en liten restaurang som var kokhet trots ett tjugotal fläktar i taket. Valde friterad kyckling med pommes till middag och det gör jag inte om! Trots att det var gott blev jag illamående. Har ätit för mycket onyttigt nu känns det som, ska försöka hitta bättre alternativ i fortsättningen. På vägen hem så blev vi hunsade av försäljare i massor. En del hade lärt sig sina säljfraser på svenska från göteborgare och det lät minst sagt lustigt 🙂 Farsan skulle köpa ett par foppatofflor att dra runt i här nere så vi hittade en liten butik med mycket grejer. Jag behövde också ett par sandaler så det dealades fram ett par. Mina kostade 350 baht. Under 100 kr. Såg även ett par söta Harajuku Lovers-väskor som jag blev sugen på men inte kände mig manad att pruta till mig just då. Elin provade också ett par foppatofflor med söta angry birds på men de ville hon inte ha. Sen efteråt undrade hon var hennes skor var… Så kan det gå när man ratar något i förbifarten.

Efter en sväng in på 7-eleven så tog vi en Tuk-Tuk till hotellet, skönt att slipa gå då jag mådde uselt. Satt inne i badrummet i en timme och bara satt. Är alltid mer lugnande att sitta inne i badrum när man är sjuk än att ligga till sängs. Fråga mig inte varför.

Somnade tidigt och glömde bort att snacka med Walle, men det tog jag igen när jag vaknade till mitt i natten och behövde dricka vatten och ta en Alvedon. Kollade lite på Lost Girl innan jag somnade till ganska omgående.