RESEDAGBOK Tisdag 28 Februari

Jag vaknade med en obehaglig känsla i armen. Tände lampan och såg att min högerarm var svullen och röd. Nästan som när jag hade borrelia förra året, men med ett myggbett i centrum av allt det röda. Visste inte att jag var känslig mot myggbett. Fick en allergitablett av Marie så jag hoppas att det lägger sig snart. Annars får man leta upp en doktor någonstans…

Vi promenerade iväg till den lilla butiken på gatan men det var stängt. Som tur är kom det ut en person bakvägen som kunde be ägaren att öppna butiken för oss. Köpte Ritz-kex, Tropisk frukt-yoghurt och en iste. Sen satt vi utanför farsans rum och åt frukosten. Håkan kunde inte vara med ute pga problem med magen. Hoppas att han mår bättre snart.

Packade ihop alla saker som var kvar och tog ut väskorna. Det tog inte lång tid förrän en vit minibuss svängde upp utanför hotellet. Vi slängde in allt och alla och åkte iväg mot båten. På vägen kunde man se många byggnader som skulle behöva målas om, lokaler för uthyrning, många små minitempel. Bussen tog några oväntade gupp och jag slog huvudet i biltaket annars var det en mysig resa.

Dags för båtresa. Trodde inte att det skulle ta så pass lång tid. Båten var långsam och jag underhöll Elin. Lätt att bli rastlös och jag var trött som vanligt. Efter en evighet till havs så kom vi till Koh Phi Phi Port. Håkan ledde vägen mot hotellet men vi gick en omväg innan v kom fram. Hotellet låg mellan husen men var stort och fint.

Vi tog och hoppade i poolen ganska omgående, det är en lång pool som sträcker sig runt innergården. Det finns en obemannad poolbar i mitten. Farsan blev sur för att den inte var öppen när han ville bada och dricka sprit. Det finns även en barnpool och en del för relax.

Efter badet så duschade jag och bytte om sedan fick jag, Marie och Elin leta lunch. Farsan följde inte med av någon anledning och Håkan mådde dåligt. Vi hittade en sports bar med gratis wi-fi, yay! Bakad potatis med fyllning, chili con carne och Marie tog tonfisk. Elin fick en tallrik med pommes som hon ratade ganska omgående.

Hann skicka lite meddelanden och kolla in nyheterna innan vi gick tillbaka.

Under kvällen så hann vi med att handla lite smått, testade att köpa lite olika choklad, en chokladdryck och en kaffesmakande rulltårta. Middagen blev pizza, men jag var inte hungrig och åt bara en bit av min pizza italiano.

Var inne på ett apotek med min arm och frågade vad man kunde ta mot bettet, Marie berättade om allergitabletten hon gett mig och apotekerskan skrattade och sa att det var på tok för svagt. Jag fick starkare tabletter som jag skulle ta efter varje måltid.

Nästan sprang hem för att få sova, tänk om jag var så här trött klockan nio på kvällen hemma i Sverige, det hade varit praktiskt.