RESEDAGBOK Fredag 2 Mars

Låg som sagt vaken hela natten och mådde riktigt dålig. Lakanen kändes fuktiga och det kliade överallt. Det började bli svårt att andas framåt morgonen. Låg och grät och så fort morgonen nalkades så gick jag ur sängen, som var för mjuk för mig och gett mig ryggvärk, packade mina väskor och bestämde mig för att ge mig av. Pratade med Walle om detta och han tipsade om ett bra hotell inte långt härifrån, Mercure Krabi Deevana. Samma pris men men långt bättre boende. Det andra hotellet river de säkert snart. Vem orkar rusta upp ett sånt ruckel..?

Jag och farsan gick till receptionen och fick pengarna tillbaka för de tre uteblivna dagarna, sen tog vi en Tuk Tuk till det nya hotellet. Det tog ett tag att checka in, massa papper att fylla i och sen fick vi vänta 30 min på rummet. Men det var väl värt väntan, för oj vilket rum jag fick! Det såg exakt ut som på bilderna hotellet använder för att promota sig själva. Lyxigaste rummet om man bortser från sviterna – om det finns såna här, har inte kollat.

Farsan åkte tillbaka och jag gick och la mig direkt. Somnade som en stock och vaknade inte på ett par timmar. Lakanen luktade så fruktansvärt gott! Rena himmelriket i Thailand. Efter att jag vaknat så kände jag mig sugen på att ge mig ut och leta efter något att äta annat än på hotellet. Packade ihop mina prylar och lämnade rummet. Tråkigt nog så regnade och åskande det ute. Satt därför en stund i lobbyn och surfade runt på ipaden. Bestämde mig för att försöka mig på en geocache som låg en bit nedåt stranden.

När regnet hade avtagit så gick jag iväg. Var tvungen att avböja ett par taxi-utrop utmed vägen. Den här tjockisen behöver röra på sig! Haha

Det var lätt att promenera till stället där cachen låg. En stor ångvält där cachen satt fast med en magnet i ett av hjulen. Efter att jag loggat den så promenerade jag mot stranden och shoppinggatan i jakt på en mini-mart.

Råkade på en väskbutik där det fanns många fina exemplar. Fastnade för en rödaktig rosa och svart väska och försäljaren var snabbt framme och skulle förhandla. Jag visste att jag inte skulle få den för mindre än 500 men jag spelade med och gav hutlöst låga förslag medan han började snacka på svenska och flörta med mig. Ville att jag skulle hänga med ut ikväll och dansa, berättade att han var singel och jag var förstås dum nog att vara ärlig när jag skulle ljugit och sagt att jag har pojkvän för att slippa denna creepy mans närmanden. När jag lite motvilligt betalat så höll han fast min hand och smekte insidan med sin tumme, jag gjorde vad jag kunde för att undkomma och praktiskt taget sprang därifrån.

Hittade en liten butik där jag köpte en Smirnoff Ice, Bacardi Strawberry, Meji chokladmjölk, pringles, kex, choklad och tuggummin. Det borde hålla mig mätt till middagen och sedan lite till. Blev även ett besök på filmbutiken där de säljer brända filmer. Väldigt fint gjorda men innehållet på skivorna är nästan aldrig bra. Fast nu hade jag ju en dvd på rummet och kunde kolla om det var något värt att ha. Jag kommer i vilket fall som helst att spara omslagen. De är riktigt fina. Filmerna jag valde var The woman in black, The Muppets, Immortals, Midnight in Paris, This Means war och What’s your number.

Farsan ringde när jag var i butiken och bad mig komma till det gamla hotellet så skulle vi gå ut och äta middag sen. Vi åkte allesammans till en fiskrestaurang vid vattnet. Det var vackert med blixtar och åska vid horisonten, vågorna som vällde in och lampan som hängde ut över vattnet och lyste upp det hela. Det gick även en kille nere på stranden och utförde eldkonster.

Middagen fick bli grillad fiskfilé med klyftpotatis och citronsmörsås. Den var sådär. Allt var gott utom fisken tråkigt nog. Den var full med fiskben så kocken var uppenbarligen ingevidare på att filéa fisk. Till fördrink valde jag en Zombie. Godaste drinken hittills. En med olika sorters rom och fruktjuicer. Min typ av drink helt klart!

På promenaden hem så slank vi in på en av partygatorna. De är fulla av barer och försäljarna duggar tätt även där. Vi satte oss på en reggaebar och beställde lite drinkar. De hade Happy Hour från 6 på kvällen till 12 på natten. Lång timme det där… Själv tog jag en Icecoffee, var inte sugen på mer alkohol.

Jag längtade tillbaka till mitt hotell och drog därefter hem, farsan hakade på och kollade in stället lite innan han drog sig tillbaka till sitt ruckel. Jag låg och kollade på The Woman in Black (den halvtaskiga kvalitén på skivan förhöjde konstigt nog upplevelsen och den blev ganska läskig) och somnade efter att jag hade pratat med Walle en stund på Skype. Var tvungen att springa upp halv tolv till lobbyn för att få ett nytt lösen till wi-fi dock pga att jag hade förlagt lappen med det gamla :p