RESEDAGBOK Torsdag 1 Mars

Efter ännu en god frukost på hotellet så packade vi ihop våra saker och checkade ut. Vi begav oss till hamnen och gick ombord på båten som skulle ta oss till Ao Nang. Den här båten var mindre än den förra och det var billigare att åka konstigt nog. Den var sval och skön också så resan var inte alls jobbig. Hade med vatten och kex, annars så satt jag bara och lyssnade på musik hela vägen.

När vi kom fram så tog det ett att att komma av och det var en lång väg att gå för att komma till parkeringen där vi förmodade att bussen till hotellet skulle befinna sig. Det fanns en buss där men ingen plats för oss. Farsan och Håkan tänkte dra med mig upp på taket på bussen tillsammans med våra väskor, men så fort jag var på väg upp mot en säker död så skriker chauffören “Only Thai! Only Thai!” Så bara thailändare får sitta på busstaken och riskera att ramla av, bra att de bryr sig om varandra… Vi fick klämma in oss i bussen på golvet och Håkan satt farligt ute på trappen in till bussen. Väskorna låg på taket och de ramlade inte av under färden tack och lov.

Framme vid hotellet så gick vi in och det såg inte helt tokigt ut där. Farsan envisades med att betala för alla fyra dagar direkt och det gjorde vi alla, varför inte liksom? När vi kom till rummen så var det rejält sunkigt. Handdukarna var allt annat än vita, inredningen var hemsk och det droppade från ACn ner i en pöl på golvet. Det kändes fuktigt och omänskligt att behöva bo i. Jag klagade till farsan men han sa att vi fick väl stå ut några dagar.

Vi gick ut på lunch efter det. Det blev Burger King. Haha. Vilket ställe att besöka när man är i Thailand. Priserna är nästan exakt likadana som i Sverige. Köpte en Outlaw single, en riktigt god hamburgare! Sen tog jag en glass med mig hem att mumsa på.

Gick till poolen när vi var tillbaka och fick veta att reningsverket inte var på tack vare att poolen var trasig och läckte vatten. Bara barnpoolen var igång. Fick tag på lite wi-fi och var nöjd i en halvtimme. Sen skulle jag beställa något att dricka från poolbaren, valde en lätt bananshake, men det kunde inte bartendern göra, valde sen en vattenmelonjuice, den kunde han inte heller, sen en drink, nej inte det heller. Jag gav upp och gick min väg. Fick en halvtimme senare en bananaktig drink i min hand helt plötsligt. Den var rätt okej, men inget jag skulle beställa igen.

Elin hade råkat göra illa sig på marken kring poolen och hade ett litet plåsterkalas. Jag fick tre plåster att ha på benen. Det såg bra kul ut 🙂

Dagen passerade fort och vid middagstid gick vi ut och kollade efter en restaurang som Marie och Elin varit på tidigare, en Mexikansk restaurang. Utanför stod en utklädd man föreställande en cowboy med hatt, revolver och allt. Vi satte oss vid scenen så att Elin skulle kunna se bättre. Beställde in tacos med chili con carne och en vattenmelonshake. Drickande var underbart god. Ska ta och mixa vattenmelon när jag kommer hem, väldigt läskande var det.

På scenen så börjades det spelas och sjungas countrylåtar och Elin satt och dansade på stolen. Sen gick hon fram och la i dricks med mig. Efter ett tag så kom en kvinna in och började sjunga och då släppte Elin loss och dansade. Hon kom sedan fram och dansade med Elin och lät henne vara med på scenen och dansa samt spela på tamburin. Hon fick även sjunga när de valde att spela Mamma Mia. Jag garvade verkligen åt det då Elin ju fick sjunga den på Abba Singstar hemma hos mig när de var där sist. Hon öste verkligen på och t var svårt att få med Elin därifrån.

Väl på hotellet igen så försökte jag sova men det var omöjligt. Kliade överallt och jag låg och rullade runt ett tag innan jag fattade att det var omöjligt. Satt sedan och kollade på The Walking Dead hela natten och mådde dåligt. Vid frukosttid så var jag helt utmattad och fixade inte att vara kvar längre.