
Dagarna flyter verkligen på när man trivs och har det bra. Bytte in några av mina gamla PS3-spel på GameStop mot en hel del begagnade spel – bra sätt att få tag på bra spel när man inte har så mycket att lägga på spel 🙂 Fick två fina editions plus några spel vi letat efter. Sen behövde vi några nya fodral till gamla spel så vi slängde med några sportspel och ett filmspel för 9 kr/styck enbart för detta.
Sen fixade vi DJ Hero 1 & 2 till XBOX360. Jag har haft det till PS3 tidigare men sålt det då jag tyckte det var trist att spela själv. Man fick ett tuggummipaket på köpet och det visade sig att man fick de fina Renegade-turntables i paketet istället för de vanliga plastiga. Satt och spelade några timmar inatt och det var roligare än jag minst det. Ska testa det ihop med en Guitar Hero-gitarr nästa gång vi spelar,
Idag blir det träning, lite handlande och sen hem och glo på film. Myslördag 😀 Ska använda mitt nya headset som jag fick för ett presentkort på CDON och kolla på lite serier också. Har några missade avsnitt av Once Upon a Time och nya Lost Girl. Det är ett par Sound Blaster Tactic3D Sigma från Creative.





Andra året för Dustin Expo och förhoppningarna var höga sen förra året då det var riktigt kul att få gå runt och testa alla prylar och nyheter.
Det var inte alls lika bra som förra året, men det är ju gratis så man borde kanske inte klaga. Det fanns mindre saker att testa det här året, mest att gå runt och titta. Och de saker man väl ville prova (ipad 3) var det lång kö till. Vi tävlade en massa men vann inget heller. Säkert inte en enda tjej som vann något. Jag höll tummarna för den söta lilla tjejen som gick runt och samlade stämplar för att vinna en Ultrabook. 🙂
Mässan var fullproppad, men som jag skrev i mitt förslag på förbättringar så tycker jag att de borde tänka mer på sina kvinnliga kunder och besökare – det var knappt något alls riktat till kvinnor. Jag vill ha rosa, lila eller allmänt snygga prylar utan att gå miste om bra prestanda och smarta lösningar. Alla “tjej-grejer” som finns är ju helt jävla usla jämfört med de svarta, motorfordonliknande datorer och prylar som finns att köpa. Det känns trist att det bästa aldrig göra i lila (killar gillar också lila för fan!) eller riktar sig till båda könen. Att ha kvinnor i montrarna betyder inte att man riktar sig till kvinnor. Snarare tvärtom. Halvnakna snygga killar hade gjort det däremot…
Alltid bra att ha en stormtrooper på plats.
Efteråt så fikade vi på Coffehouse by George. Jag tog en Belgisk chokladtårta som var minst sagt gudomlig tillsammans med en smoothie.
Här är allt vi fick med oss från mässan. 

